הדמיון הרב שבין חכמת הריפוי הנישמתי לבין היהדות
העקרון | חכמת הריפוי הנישמתי | תפילת השחר ביהדות | ההשוואה |
הנשמה | כל נשמה החלה את מסעה בחיים הראשונים שלה כטהורה ב 100%, בטוהר האלוהי. היא נכנסת לגוף התינוק, ובסיום החיים עולה מעלה לשמים, עושים לה חשבון של מעשים טובים ומעשים שליליים ומכינים אותה לחיים הבאים. | אֱלֹהַי, נְשָׁמָה שֶׁנָּתַתָּ בִּי טְהוֹרָה. אַתָּה בְרָאתָהּ, אַתָּה יְצַרְתָּהּ, אַתָּה נְפַחְתָּהּ בִּי, וְאַתָּה מְשַׁמְּרָהּ בְּקִרְבִּי, וְאַתָּה עָתִיד לִטְּלָהּ מִמֶּנִּי, וּלְהַחֲזִירָהּ בִּי לֶעָתִיד לָבוֹא. | ההבדל הוא אחד: בריפוי נישמתי הנשמה ניצחית ונכנסת לגוף למחזור חיים פיזי כדי לשרת ובכך להטהר. ביהדות ישנה מעין הפרדה בין הנשמה והגוף, כשה"אני" הוא הקבוע, והנשמה באה והולכת ממנה. |
התנהגות ישרה | אחד היסודות העיקריים בריפוי נישמתי הם להיות ישרים, צנועים, מאופקים, ולא להתפתות אחר מעשים שאינם כשרים. | וְאֶל תְּבִיאֵנִי לִידֵי חֵטְא, וְלֹא לִידֵי עֲוֹן, וְלֹא לִידֵי נִיסָיוֹן, וְלֹא לִידֵי בִזָּיוֹן, וְתַרְחִיקֵנִי מִיֵּצֶר הָרָע, וְתַדְבִּיקֵנִי בְּיֵצֶר הַטּוֹב | דומה |
הענקת שירות ועזרה לזולת | העקרון המרכזי בריפוי נישמתי הוא היעוד של כל אדם להענקת שירות – לזולת, למשפחה, לחברה, לקהילה, למדינה, לאנושות כולה | העולם עומד על התורה, על העבודה ועל גמילות חסדים | בריפוי נשימתי הדגש הוא על הענקת שירות אקטיבי, יזום. המילה גמילות חסדים, יכולה להתפרש גם בעזרה ללא מאמץ – כמו תרומה. |
הסליחה | עקרון הסליחה. כלי עוצמתי לריפוי – היכולת לסלוח ולקבל סליחה ללא קשר לנסיבות. | סְלַח לָנוּ אָבִינוּ כִּי חָטָאנוּ. מְחל לָנוּ מַלְכֵּנוּ כִּי פָשָׁעְנוּ. כִּי אֵל טוב וְסַלָּח אָתָּה: | בריפוי נישמתי הסליחה היא בין אדם לחברו קודם כל, ולכל הנשמות שפגענו בהם בכל מחזורי חיינו. ביהדות הדגש הוא בקשת סליחה אלוהית. |
ריפוי | הריפוי. אנו מרפאים את עצמנו ומרפאים את האחרים (מי שהוסמך לרפא אחרים) . | רְפָאֵנוּ ה' וְנֵרָפֵא. הושִׁיעֵנוּ וְנִוָּשֵׁעָה כִּי תְהִלָּתֵנוּ אָתָּה. וְהַעֲלֶה אֲרוּכָה וּמַרְפֵּא לְכָל תַּחֲלוּאֵינוּ. וּלְכָל מַכְאובֵינוּ וּלְכָל מַכּותֵינוּ. כִּי אֵל רופֵא רַחְמָן וְנֶאֱמָן אָתָּה: | ריפוי נישמתי הוא כלי לריפוי עצמי או ריפוי של אחרים באמצעות האור האלוהי. ביהדות בקשת הריפוי הוא רק מאלהים. |