הילינג ריפוי נישמתי – הגדרה של מחלה

על פי תפיסת הריפוי הנִשמתי, מחלה היא מצב של חסימה בגוף הפיזי, הרגשי, המנטלי או הרוחני.  חסימה זו יוצרת הפרה של האיזון יִן – יאנג באותו אזור או תחום. בריאות היא מצב מאוזן. מצב מאוזן בין אנרגיה לחומר, בין אנרגיית האש לאנרגיית המים, חילוף חומרים ועוד. 

סוגי חסימות בריפוי נישמתי 

חסימה פיזית: חסימה בחומר או באנרגיה בתאים, במרווח שבין התאים, באיבר, במרווח שבין האיברים או במערכות הגוף. 

חסימה רגשית: הכוונה לרגשות שליליים בהם חמש רגשות עיקריים: כעס, כולל שנאה וקנאה: דיכאון וחרדה: דאגות: עצב יגון ובדידות: פחד. יש גם רגשי אשם, בושה, ועוד.  

חסימה תודעתית מנטלית: מחשבות שליליות, אמונות שליליות, מחשבות מטרידות ומחלות מנטליות. 

חסימות נשמה: קארמה שלילית 

כל חסימה מובילה לחוסר איזון. מחלה היא אפוא חסימה המובילה לחוסר איזון באיבר, במערכת או באזור של אחד הגופים: הגוף הפיזי, הגוף הרגשי, הגוף המנטלי, הגוף הרוחני. 

בנוסף, נוכל להגדיר מחלה בגישה של הילינג ריפוי נישמתי: מחלה היא נשמה שלילית, לב שלילי, תודעה שלילית, אנרגיה שלילית או חומר שלילי. 

הגדרה זו של "מחלה" אינה מוגבלת למחלה פיזית או אפילו רגשית או מנטלית. הגדרה זו יכולה להיות גם במערכות יחסים, בכלכלה, במסע רוחני ובהצלחה בכל היבטי החיים. הגדרה זו היא גם לבעלי חיים, ואפילו לחפצים דוממים. 

במקום לחשוב "מחלה", תחשבו על כל היבט של החיים שנושא עימו משהו שלילי. השליליות יכולה להיות כל סוג של מכשול. לדוגמה:

  • כאב, מחלה, או חוסר אנרגיה בגוף הפיזי 
  • מתח, חרדה, דאגה, דיכאון, כעס, רגשות אשם או פחד בגוף הרגשי 
  • חוסר באינטליגנציה, בריכוז או בבהירות בתודעה (מוח)
  • מחסור באהבה, בשלווה ובהרמוניה במערכות יחסים 
  • חוסר בשפע או בהצלחה במצב הכלכלי או בעסק 

תהיה החסימה אשר תהיה, היבט זה של החיים מצריך ריפוי והתמרה (שיפור). היבט החיים יכול להיות פחות שלילי ויותר חיובי. ריפוי והתמרה מסירים את השליליות ומביאים יותר חיוביות לאותו היבט. זוהי ההגדרה המורחבת של "מחלה" ו"ריפוי".        

מחלה וריפוי ברפואה המערבית 

הרפואה הרגילה שנקראת גם "רפואה מערבית" מתמקדת בגוף הפיזי ובמונחים של ריפוי נישמתי, בחומר. מחלה היא תוצאה של כניסת גורם חיצוני, כגון חיידק, וירוס, פטרייה, חרקים ועוד. מחלה הגורמת כאב יכולה להיות חוסר איזון פונקציונלי או מבני בגוף עם תגובות ביוכימיות לא מתאימות ומזיקות באיבר, ברקמה ועוד. בתפיסת הילינג ריפוי נשמתי, מחלה ברפואה המערבית היא בעצם חומר (ג'ינג) שלילי. 

הטיפול נעשה באמצעות תרופות, אנטיביוטיקה, נוגדי נגיפים, ניתוחים, משחות לעור ועוד, כדי להשפיע על תהליכים ביוכימיים או על מבנה של חומר פנימי וחיצוני. המטרה היא לתקן את רקמות הגוף, איברים ומערות ולהביא אותם לתפקוד תקין. 

מחלה וטיפול ברפואה סינית מסורתית TCM

רפואה סינית מסורתית מבינה מחלה כחוסר איזון של יִן ויאנג בחמשת היסודות (עץ, אש, אדמה, מתכת, מים). חוסר איזון יכול להיות תוצר של גורמים חיצוניים (רוח, קור, חום, יובש, רטיבות, חום הקיץ) ושל גורמים פנימיים, בעיקר רגשות שליליים כגון כעס, שמחה מוגזמת, דאגה, עצב ופחד, וגורמים שאינם פנימיים או חיצוניים כגון עקיצות ותאונות.  

טיפול ברפואה סינית מסורתית הוא באמצעות צמחי מרפא, דיקור, טווינא ועוד. מיקוד הטיפול יכול להביא לאיזון יִן יאנג או לאיזון של חמשת היסודות, יכול לכוון ישירות לסימפטומים או להשפיע על זרימת האנרגיה. שיטות רבות של ריפוי אנרגטי מתמקדות בצ'י כגון רייקי, פראניק הילינג, ביופידבק, קון הילינג ומגע תרפויטי. כל השיטות יכולות להיכלל בריפוי אנרגטי (צ'י), ובאופן כללי, כמו רפואה מערבית, שיטות אלה אינן רואות בנשמה גורם למחלה וגם לא גורם לריפוי. רפואה סינית מסורתית בכל ההיבטים היא רפואת החומר והאנרגיה. במשפט אחד: מחלה ברפואה הסינית המסורתית ובכל שיטות הריפוי האנרגטי היא אנרגיה שלילית, או חסימה באנרגיה. 

על כן טיפול בשיטות ריפוי אנרגטי הוא באמצעות חיזוק, הפחתה, איזון, ניקוי או קידום תנועת האנרגיה. 

הילינג ריפוי נישמתי או בשם המקורי "רפואת נשמה, תודעה, גוף", מוסיף לחומר ולאנרגיה את הנשמה שבה נכללים נשמה, לב ותודעה, ולכן הוא מקיף את כל הגורמים האפשריים למחלות ומעניק פתרונות לכל סוגי הסבל. 

הילינג ריפוי נישמתי – רפואת נשמה, תודעה, גוף 

ריפוי נישמתי, באנגלית "סול הילינג" Soul Healing"", הוא סוג של הילינג. הילינג מוגדר כך בוויקיפדיה:  תהליך של שיקום הבריאות ממצב של חוסר איזון, חוסר נוחות, נזק או חוסר חיים בגוף החי. ריפוי אנרגטי או ריפוי רוחני מוגדר כמשויך לרפואה אלטרנטיבית, מבוסס על אמונה מדעית לפיה המטפל יכול לתקשר אנרגיית ריפוי אל המטופל ולקבל תוצאות חיוביות. רעיון זה לבדו כולל מספר שיטות: מגע, ללא מגע, טיפול מרחוק שבו המטופל והמטפל נמצאים במקומות שונים

ישנן שיטות הילינג רבות, כולן פועלות על עיקרון של העברת אנרגיה מן המטפל אל המטופל. הטיפול אינו דתי. 

ריפוי נישמתי הוא שיטת ריפוי ייחודית בעלת גישה יוצאת דופן שהובאה לעולם על ידי מאסטר ג'י גאנג שאה בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת. מטפלים בריפוי נישמתי ברחבי העולם (ובישראל) יוצרים ניסים בכל יום בריפוי מחלות פיזיות, רגשיות, מנטליות, מערכות יחסים, בעיות כלכליות, בעיות עסקיות ועוד. 

העיקרון הבסיסי של הילינג ריפוי נישמתי נובע מהתפיסה שאדם סובל כשיעור בחיים אלה בשל דברים שליליים שעשה לאנשים אחרים במחזורי חיים קודמים, ואנו מתייחסים לסבל זה כחסימה רוחנית או כקארמה שלילית. ביהדות אנו קוראים לזה "תיקון". 

תפיסת העולם של הילינג ריפוי נישמתי היא שלכל איבר ולכל תא בגוף יש נשמה. לכל דבר יש נשמה. כמו כן בכל תא בגוף יש אינטליגנציה שנמצאת בתוך הדי־אן־איי. לאינטליגנציה זו קוראים באנגלית "מיינד", בעברית "תודעה". 

זו הסיבה שמאסטר שאה קורא לריפוי נישמתי "רפואת נשמה, תודעה, גוף". "Soul Mind Body Medicine". זה גם שמו של אחד הספרים הראשונים והבסיסיים ביותר של מאסטר שאה משנת 2006. 

אפשר לומר בצורה פשוטה: הילינג ריפוי נישמתי, הוא ריפוי שבו האנרגיה המרפאת עוקפת את הגוף ואת המוח וניגשת ישירות אל "מאחורי הקלעים", אל הנשמה. אנרגיה זו יודעת להתכוונן אל מקור הבעיה גם כשאנו מכוונים אל הסימפטום של הבעיה. תהליך זה של ריפוי מתקיים הן בידי מטפל מוסמך והן בריפוי עצמי.

ראו גם: קורס הילינג | טיפול הילינג

הילינג ריפוי נִשמתי