סיפור איוב – מבחנים רוחניים

סיפור איוב – מבחנים רוחניים

הסיפור התנכי המדהים מציג את איוב באמת על צדיקותו. מהו צדיק אמיתי? שנותן את אמונתו המלאה באלוהים. גם כשכל היקר לו ביותר נלקח ממנו הוא ממשיך להאמין. אין דומה לסיפור הזה.

הילינג ריפוי נישמתי דומה בדבר העיקרי והוא האמון והאמונה בדאו, שהוא הבורא, לכל ריפוי. האתגר של המטפלים הוא לשכנע את המטופל שריפוי הוא תהליך. הוא דורש מספר טיפולים, לפעמים מספר רב, בגלל הקארמה הקשה. אז בואו נקצר במילים ונראה ונקרא את הסיפור המופלא של איוב והסטן.

א אִישׁ הָיָה בְאֶרֶץעוּץ, אִיּוֹב שְׁמוֹ; וְהָיָה הָאִישׁ הַהוּא, תָּם וְיָשָׁר וִירֵא אֱלֹהִיםוְסָר מֵרָע.  ב וַיִּוָּלְדוּ לוֹ שִׁבְעָה בָנִים, וְשָׁלוֹשׁ בָּנוֹת.  ג וַיְהִי מִקְנֵהוּ שִׁבְעַת אַלְפֵיצֹאן וּשְׁלֹשֶׁת אַלְפֵי גְמַלִּים, וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת צֶמֶדבָּקָר וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת אֲתוֹנוֹת, וַעֲבֻדָּה, רַבָּה מְאֹד; וַיְהִי הָאִישׁ הַהוּא, גָּדוֹל מִכָּלבְּנֵיקֶדֶם ד וְהָלְכוּ בָנָיו וְעָשׂוּ מִשְׁתֶּה, בֵּית אִישׁ יוֹמוֹ; וְשָׁלְחוּ, וְקָרְאוּ לִשְׁלֹשֶׁת אַחְיֹתֵיהֶם, לֶאֱכֹל וְלִשְׁתּוֹת, עִמָּהֶם.  ה וַיְהִי כִּי הִקִּיפוּ יְמֵי הַמִּשְׁתֶּה וַיִּשְׁלַח אִיּוֹב וַיְקַדְּשֵׁם, וְהִשְׁכִּים בַּבֹּקֶר וְהֶעֱלָה עֹלוֹת מִסְפַּר כֻּלָּםכִּי אָמַר אִיּוֹב, אוּלַי חָטְאוּ בָנַי וּבֵרְכוּ אֱלֹהִים בִּלְבָבָםכָּכָה יַעֲשֶׂה אִיּוֹב, כָּלהַיָּמִים. 

ו וַיְהִי הַיּוֹםוַיָּבֹאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים, לְהִתְיַצֵּב עַליְהוָה; וַיָּבוֹא גַםהַשָּׂטָן, בְּתוֹכָם.  ז וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶלהַשָּׂטָן, מֵאַיִן תָּבֹא; וַיַּעַן הַשָּׂטָן אֶתיְהוָה, וַיֹּאמַר, מִשּׁוּט בָּאָרֶץ, וּמֵהִתְהַלֵּךְ בָּהּ.  ח וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶלהַשָּׂטָן, הֲשַׂמְתָּ לִבְּךָ עַלעַבְדִּי אִיּוֹבכִּי אֵין כָּמֹהוּ בָּאָרֶץ, אִישׁ תָּם וְיָשָׁר יְרֵא אֱלֹהִים וְסָר מֵרָע.  ט וַיַּעַן הַשָּׂטָן אֶתיְהוָה, וַיֹּאמַרהַחִנָּם, יָרֵא אִיּוֹב אֱלֹהִים.  י הֲלֹאאת (אַתָּה) שַׂכְתָּ בַעֲדוֹ וּבְעַדבֵּיתוֹ, וּבְעַד כָּלאֲשֶׁרלוֹמִסָּבִיבמַעֲשֵׂה יָדָיו בֵּרַכְתָּ, וּמִקְנֵהוּ פָּרַץ בָּאָרֶץ.  יא וְאוּלָם שְׁלַחנָא יָדְךָ, וְגַע בְּכָלאֲשֶׁרלוֹאִםלֹא עַלפָּנֶיךָ, יְבָרְכֶךָּ.

  יב וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶלהַשָּׂטָן, הִנֵּה כָלאֲשֶׁרלוֹ בְּיָדֶךָרַק אֵלָיו, אַלתִּשְׁלַח יָדֶךָ; וַיֵּצֵא, הַשָּׂטָן, מֵעִם, פְּנֵי יְהוָה. (בשמים יש צד האור וצד האופל. ככל שיש יותר אור, כך נמשכים אליו יותר כוחות האופל. השטן מייצג את כוחות האופל. כוחות אופל נמצאים בכל מחלה . הילינג ריפוי נישמתי מקלף את שכבות האופל מן המטופל).

 יג וַיְהִי, הַיּוֹם; וּבָנָיו וּבְנֹתָיו אֹכְלִים וְשֹׁתִים יַיִן, בְּבֵית אֲחִיהֶם הַבְּכוֹר

  1. יד וּמַלְאָךְ בָּא אֶלאִיּוֹב, וַיֹּאמַרהַבָּקָר הָיוּ חֹרְשׁוֹת, וְהָאֲתֹנוֹת רֹעוֹת עַליְדֵיהֶם.  טו וַתִּפֹּל שְׁבָא וַתִּקָּחֵם, וְאֶתהַנְּעָרִים הִכּוּ לְפִיחָרֶב; וָאִמָּלְטָה רַקאֲנִי לְבַדִּי, לְהַגִּיד לָךְ.

  2.   טז עוֹד זֶה מְדַבֵּר, וְזֶה בָּא וַיֹּאמַר, אֵשׁ אֱלֹהִים נָפְלָה מִןהַשָּׁמַיִם, וַתִּבְעַר בַּצֹּאן וּבַנְּעָרִים וַתֹּאכְלֵם; וָאִמָּלְטָה רַקאֲנִי לְבַדִּי, לְהַגִּיד לָךְ

  3.  יז עוֹד זֶה מְדַבֵּר, וְזֶה בָּא וַיֹּאמַר, כַּשְׂדִּים שָׂמוּ שְׁלֹשָׁה רָאשִׁים וַיִּפְשְׁטוּ עַלהַגְּמַלִּים וַיִּקָּחוּם, וְאֶתהַנְּעָרִים הִכּוּ לְפִיחָרֶב; וָאִמָּלְטָה רַקאֲנִי לְבַדִּי, לְהַגִּיד לָךְ.

  4.   יח עַד זֶה מְדַבֵּר, וְזֶה בָּא וַיֹּאמַרבָּנֶיךָ וּבְנוֹתֶיךָ אֹכְלִים וְשֹׁתִים יַיִן, בְּבֵית אֲחִיהֶם הַבְּכוֹר.  יט וְהִנֵּה רוּחַ גְּדוֹלָה בָּאָה מֵעֵבֶר הַמִּדְבָּר, וַיִּגַּע בְּאַרְבַּע פִּנּוֹת הַבַּיִת, וַיִּפֹּל עַלהַנְּעָרִים, וַיָּמוּתוּ; וָאִמָּלְטָה רַקאֲנִי לְבַדִּי, לְהַגִּיד לָךְ

.  כ וַיָּקָם אִיּוֹב וַיִּקְרַע אֶתמְעִלוֹ, וַיָּגָז אֶתרֹאשׁוֹ; וַיִּפֹּל אַרְצָה, וַיִּשְׁתָּחוּ.  כא וַיֹּאמֶר עָרֹם יָצָתִי מִבֶּטֶן אִמִּי, וְעָרֹם אָשׁוּב שָׁמָּהיְהוָה נָתַן, וַיהוָה לָקָח; יְהִי שֵׁם יְהוָה, מְבֹרָךְ.  כבבְּכָלזֹאת, לֹאחָטָא אִיּוֹב; וְלֹאנָתַן תִּפְלָה, לֵאלֹהִים.  {פ}

א וַיְהִי הַיּוֹםוַיָּבֹאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים, לְהִתְיַצֵּב עַליְהוָה; וַיָּבוֹא גַםהַשָּׂטָן בְּתֹכָם, לְהִתְיַצֵּב עַליְהוָה.  ב וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶלהַשָּׂטָן, אֵי מִזֶּה תָּבֹא; וַיַּעַן הַשָּׂטָן אֶתיְהוָה, וַיֹּאמַר, מִשֻּׁט בָּאָרֶץ, וּמֵהִתְהַלֵּךְ בָּהּ.

  ג וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶלהַשָּׂטָן, הֲשַׂמְתָּ לִבְּךָ אֶלעַבְדִּי אִיּוֹבכִּי אֵין כָּמֹהוּ בָּאָרֶץ אִישׁ תָּם וְיָשָׁר יְרֵא אֱלֹהִים, וְסָר מֵרָע; וְעֹדֶנּוּ מַחֲזִיק בְּתֻמָּתוֹ, וַתְּסִיתֵנִי בוֹ לְבַלְּעוֹ חִנָּם.  ד וַיַּעַן הַשָּׂטָן אֶתיְהוָה, וַיֹּאמַרעוֹר בְּעַדעוֹר, וְכֹל אֲשֶׁר לָאִישׁיִתֵּן, בְּעַד נַפְשׁוֹ.  ה אוּלָם שְׁלַחנָא יָדְךָ, וְגַע אֶלעַצְמוֹ וְאֶלבְּשָׂרוֹאִםלֹא אֶלפָּנֶיךָ, יְבָרְכֶךָּ.  ו וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶלהַשָּׂטָן, הִנּוֹ בְיָדֶךָאַךְ, אֶתנַפְשׁוֹ שְׁמֹר. 

ז וַיֵּצֵא, הַשָּׂטָן, מֵאֵת, פְּנֵי יְהוָה; וַיַּךְ אֶתאִיּוֹב בִּשְׁחִין רָע, מִכַּף רַגְלוֹ עד (וְעַד) קָדְקֳדוֹ.

  ח וַיִּקַּחלוֹ חֶרֶשׂ, לְהִתְגָּרֵד בּוֹ; וְהוּא, יֹשֵׁב בְּתוֹךְהָאֵפֶר.  טוַתֹּאמֶר לוֹ אִשְׁתּוֹ, עֹדְךָ מַחֲזִיק בְּתֻמָּתֶךָ; בָּרֵךְ אֱלֹהִים, וָמֻת.  י וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ, כְּדַבֵּר אַחַת הַנְּבָלוֹת תְּדַבֵּרִיגַּם אֶתהַטּוֹב נְקַבֵּל מֵאֵת הָאֱלֹהִים, וְאֶתהָרָע לֹא נְקַבֵּל; בְּכָלזֹאת לֹאחָטָא אִיּוֹב, בִּשְׂפָתָיו.  {פ

יא וַיִּשְׁמְעוּ שְׁלֹשֶׁת רֵעֵי אִיּוֹב, אֵת כָּלהָרָעָה הַזֹּאת הַבָּאָה עָלָיו, וַיָּבֹאוּ אִישׁ מִמְּקֹמוֹ, אֱלִיפַז הַתֵּימָנִי וּבִלְדַּד הַשּׁוּחִי וְצוֹפַר הַנַּעֲמָתִי; וַיִּוָּעֲדוּ יַחְדָּו, לָבוֹא לָנוּדלוֹ וּלְנַחֲמוֹ.  יב וַיִּשְׂאוּ אֶתעֵינֵיהֶם מֵרָחוֹק וְלֹא הִכִּירֻהוּ, וַיִּשְׂאוּ קוֹלָם וַיִּבְכּוּ; וַיִּקְרְעוּ אִישׁ מְעִלוֹ, וַיִּזְרְקוּ עָפָר עַלרָאשֵׁיהֶם הַשָּׁמָיְמָהיג וַיֵּשְׁבוּ אִתּוֹ לָאָרֶץ, שִׁבְעַת יָמִים וְשִׁבְעַת לֵילוֹת; וְאֵיןדֹּבֵר אֵלָיו, דָּבָרכִּי רָאוּ, כִּיגָדַל הַכְּאֵב מְאֹד.

אַחֲרֵיכֵן, פָּתַח אִיּוֹב אֶתפִּיהוּ, וַיְקַלֵּל, אֶתיוֹמוֹ.  {פ}
ב                  וַיַּעַן אִיּוֹב, וַיֹּאמַר.
ג  יֹאבַד יוֹם, אִוָּלֶד בּוֹ;    וְהַלַּיְלָה אָמַר, הֹרָה גָבֶר.
ד  הַיּוֹם הַהוּא,    יְהִיחֹשֶׁךְ:
אַל
יִדְרְשֵׁהוּ אֱלוֹהַּ מִמַּעַל;    וְאַלתּוֹפַע עָלָיו נְהָרָה.

וַיהוָה, שָׁב אֶתשבית (שְׁבוּת) אִיּוֹב, בְּהִתְפַּלְלוֹ, בְּעַד רֵעֵהוּ; וַיֹּסֶף יְהוָה אֶתכָּלאֲשֶׁר לְאִיּוֹב, לְמִשְׁנֶה.  יא וַיָּבֹאוּ אֵלָיו כָּלאֶחָיו וְכָלאַחְיֹתָיו וְכָליֹדְעָיו לְפָנִים, וַיֹּאכְלוּ עִמּוֹ לֶחֶם בְּבֵיתוֹ, וַיָּנֻדוּ לוֹ וַיְנַחֲמוּ אֹתוֹ, עַל כָּלהָרָעָה אֲשֶׁרהֵבִיא יְהוָה עָלָיו; וַיִּתְּנוּלוֹ, אִישׁ קְשִׂיטָה אֶחָת, וְאִישׁ, נֶזֶם זָהָב אֶחָד.  יב וַיהוָה, בֵּרַךְ אֶתאַחֲרִית אִיּוֹבמֵרֵאשִׁתוֹ; וַיְהִילוֹ אַרְבָּעָה עָשָׂר אֶלֶף צֹאן, וְשֵׁשֶׁת אֲלָפִים גְּמַלִּים, וְאֶלֶףצֶמֶד בָּקָר, וְאֶלֶף אֲתוֹנוֹת.  יג וַיְהִילוֹ שִׁבְעָנָה בָנִים, וְשָׁלוֹשׁ בָּנוֹת.  יד וַיִּקְרָא שֵׁםהָאַחַת יְמִימָה, וְשֵׁם הַשֵּׁנִית קְצִיעָה; וְשֵׁם הַשְּׁלִישִׁית, קֶרֶן הַפּוּךְ.  טו וְלֹא נִמְצָא נָשִׁים יָפוֹת, כִּבְנוֹת אִיּוֹבבְּכָלהָאָרֶץ; וַיִּתֵּן לָהֶם אֲבִיהֶם נַחֲלָה, בְּתוֹךְ אֲחֵיהֶם.  טז וַיְחִי אִיּוֹב אַחֲרֵיזֹאת, מֵאָה וְאַרְבָּעִים שָׁנָה; וירא (וַיִּרְאֶה), אֶתבָּנָיו וְאֶתבְּנֵי בָנָיואַרְבָּעָה, דֹּרוֹת.  יז וַיָּמָת אִיּוֹב, זָקֵן וּשְׂבַע יָמִים. הסיפור הזההוא דוגמה נפלאה למצב שבו הופעלה קארמה במלוא עוצמתה ואיוב חזר למצבו הטוב למרות האבידות הגדולות בזכות האור שצבר במעשיו הטובים ובאמונתו המושלמת באלוהים. כך אנו עושים בהילינג ריפוי נישמתי. אמונה עמוקה באלוהים ללא שום נטיה דתית, ביכולת הריפוי.

ראו גם: קורס הילינג

סיפור איוב